ציירת עדנה טופר- השאמן המרפא
שילוב ייחודי בין תחומי עיסוק של האמנית-הריפוי- ואמנות הולידו סדרה של עבודות זו, המוקדשת לריפוי בסגנון אינדיאני והמבוצע כולו בשפה אמנותית.
אין לומר היכן מתחילה האמנות והיכן משתלב בו הריפוי ולהיפך. החיבור בין שני התחומים מלא כפי שהוא מלא אצל היוצרת. שניהם משולבים, משלימים זה את זה, ממלאים תכנים אחד בשני, הריפוי חודר לאמנות, האמנות מכילה ויוצרת את הטיפול.
היצירות מבוצעות בשפה מהוקצעת, יופי רוחני מוקרן מתוך העבודות. חומרים שונים המשמשים שאמנים לטקסי ריפוי משולבים אל תוך היצירות, נוצות, קישוטי זכוכית ואף קטעי סריגה אשר עברו עיבוד נוסף, כל אלה הם מרכיבים בלתי נפרדים מתוך הציור עצמו ומשמשים ככלים תרפויטיים. אור פנימי מדיטטיבי קורן מתוך הציורים, האור מתפשט בחלל התצוגה ומגיע אל כל פינותיו בהופכו את החלל למקדש מעט או למציאות נפרדת.
הצבעוניות המשמשת את טופר לביטוייה בסדרה זו נעה בין הפסטלי אל הבהיר העז, רומזת אל הקיום הפוזיטיבי, אל האופטימיות שבו נוצרה. ייחודה של היוצרת בא לידי ביטוי ביכולתה לשלב ולהקרין את איכויותיה האישיות ויכולתה להעביר תהליכי ריפוי ממדיה למדיה. מטרתה בתערוכה זו, מעבר לתצוגה אישית של יצירות אמנות, היא להעביר את המבקרים והסביבה כולה תהליכי ריפוי בעקבות מלחמת לבנון, מבוקשה לעזור ולמחות את הטראומות, את הרגשות הקשים, להחזיר לאזור את האופטימיות והיופי שהיו ויכולים להיות.
חנה ברק אנגל
דברי ד"ר דורית קידר על הרישומים מהספר "שירים ורישומים"
יש בציורים של עדנה טופר צמיחות אורגניות וצמיחות מיניות.
דימויים של תעלות אדמה ואלו הקשורים למובילי אנרגיות.
רישומים שנולדים מתוך אנטומיה של הגוף, ושל הנוף נגיש, רישומים הרוצים לנגוע בקו המתאר של היקום.
נסיון לשחזר קווים אנכיים העולים מלמטה, ורדים מלמעלה.
קווי אופק חשמל,קווים כתמיים, בחלקם נחושים.
קרבי הפרח, דופן של בטן רכה.
שאיפות לפרישה ומודעות לבלימה שאחרי.
חיות החלטית עיקשת, חוזרת לפי הדגם לפי קצב.
עלעול לגרפיטי ורמזים לבור השחור, לפה ענק שנפער כדי להעלים מה שבדרך.
והכל חוזר כמו ספירלה, כמו הזדווגות, כמו חיים, כמו סיום.